Światowe trendy odzieżowe od paru lat skupiają się na zrównoważonym podejściu do produkcji i stawianiu na jakość, a nie ilość. Podczas gdy sieciówki prześcigają się w próbach wprowadzenia ekologicznych standardów niskim kosztem, na północy Europy od lat z powodzeniem funkcjonuje marka, która jest już prawdziwym ekspertem w tej dziedzinie.
Mowa o KnowledgeCotton Apparel, która specjalizuje się w ekologicznym podejściu do męskiej, casualowej klasyki. Historia marki sięga 1969 roku, gdy Jørgen Mørup z synem otworzyli niewielki zakład tekstylny w mieście Herning. Rodzinna firma już w latach 80. zaczęła eksperymentować z organiczną bawełną, a w 2008 roku przerodziła się w KnowledgeCotton Apparel i podbiła Skandynawię.
Dziś ubrania KnowledgeCotton Apparel można znaleźć w kilkudziesięciu sklepach w Europie, Stanach, a nawet na Madagaskarze. Oferta marki została stworzona z myślą o świadomym, nowoczesnym mężczyźnie i obejmuje t-shirty, marynarki, bieliznę, odzież sportową, swetry, a nawet kąpielówki. Co ważne, każdy fason powstał w trosce o środowisko i ma na celu służyć jak najdłużej. O tym, że KnowledgeCotton Apparel do swojej misji podchodzi poważnie, świadczy jeden z celów marki: do 2020 roku zrecyklingować 4,5 miliona plastikowych butelek i przetworzyć je na ekologiczny poliester, oszczędzając środowisku ponad 800 000 litrów pestycydów, chemikaliów i nawozów.
Sezon wiosna-lato 2019 roku oznacza debiut KnowledgeCotton Apparel w Polsce. Projekty marki już teraz znajdziecie w warszawskich salonach Royal Collection w Galerii Mokotów i Arkadii, a od wiosny również w nowo powstającej Galerii Młociny.